Addobbi di mezza estate.

IMG_0500

IMG_0501

In Finlandia,  un addobbo tipico del periodo di Midsummer,  cioè dei giorni attorno al solstizio del 21 giugno,  sono alcuni rami di betulla esposti fuori dalle porte di casa in un secchio/vaso/cesto.  Naturalmente durano poco,  tanto quanto le giornate lunghissime che preso inizieranno ad accorciarsi,  ma sono un segno di gioia…particolarmente in questo anno martoriato,  vorrei aggiungere.

IMG_0502

IMG_0503

IMG_0523

Midsummer decorations.

A characteristic decoration for Midsummer in Finland consists in some birch branches in a vase/bucket/basket placed outside your door.  Of course they do not last for long time:  just as the very long daylight which soon will start getting shorter,  but they are a sign of summer joy… especially in this hard year,  I’d say.

 

****

 

Linked to:  Tom’s Fields of Gold.  Image-in-ing.  My Corner of the World.


26 thoughts on “Addobbi di mezza estate.

  1. When I was a child my father always brought a couple of young birches beside our outside stairs. Feeling of Midsummer fiesta it was! I don’t have that tradition any more, maybe I should.

    Liked by 1 person

  2. E’ un verde di buon augurio,allora, dato il periodo difficile… e che tripudio di petunie, mi sembra; le mie non riescono mai a fiorire così, l’afa e il caldo estivo di città non le aiuta, ma l’atmosfera finlandese…!

    Liked by 1 person

  3. Ho letto ne “ Il sussurro del mondo”, un romanzo che ha come protagonisti silenti gli alberi , che il nome book deriva proprio dal nome inglese del faggio. La sua corteccia è quella che si lascia incidere più facilmente…
    Buona giornata!:-)

    Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s